Conrad

Tänkte att jag kanske ska ta att berätta lite djupare om Conrad.

Ja vart ska jag börja?

Conrad är en fux valack med bläs och vit över kotleden på vänster bak.
Han är idag fem år, men blir sex 21 april.
Dock räknar man ju alltid från 1 januari, men han är född 21 april.
Hur som helst.. han är en D-ponny på 148 cm vilket är maxat!
Han är en riktig kelgris, brukar sätta mig vid ett träd i hagen, och han kommer alltid fram och lägger
huvudet i min famn.
Det är alltid något som värmer!
Han är även en riktig tjej tjusare, men nu går han med nya bästisen Swallow!
Kan vara skönt för honom att slippa alla kärleksproblem, haha!

Ute i det fria är han trafiksäker, men lite knäpp!
Skulle jag möta en stor traktor skulle han inte reagera, men om det ligger en pinne framför honom på
marken kan det vara farligt!

Lite utav en mes helt enkelt.

Han är i stort sett gudomligt snäll i all hantering!
Står still på gången, skulle aldrig sparka!
Jag skulle kunna lägga mig och sova under honom.
Han står som ett ljus när det är dags för klippning, och att duscha är riktigt skönt.. om det är rätt temperatur förstås!
Lastningen däremot går inte riktigt som på räls, ibland går han rätt in och ibland spökar han sig riktigt!
Men han är ung och han lär sig hela tiden!

Våra mål är nog att börja tävla L:B och så småning om L:A för att sedan kvala till MSV B och starta det.
Och för att nå det målet krävs av oss en hel del träning och tillit!

Men som det är nu går det suveränt!

Missade dock träningen igår pågrund av tappskon, men det tar vi igen nästa vecka!

Kan även passa på att tipsa om Thomas för er som är osäkra på vilken tränare ni ska välja, visst kan man träna på olika ställen!
Men Thomas ser verkligen minsta lilla fel man gör, vissa tänker inte på hur det ser ut när man rider, bara man tar sig över hindret utan att riva.
När man rider för Thomas ska det vara lite mer "stilrent" om ni fattar vad jag menar? ;)
Hästen och ryttaren ska vara samspelta, man ska ha en bra rytm mot hindrena, det ska se snyggt ut och man ska försöka hålla ett bra tempo och få ett så bra språng som möjligt.

Han pratar också mycket enskilt med oss i gruppen, vilket jag tycker är bra!

Skulle jag göra något som blir knas i slutändan frågar han alltid vad som hände, vad jag gjorde fel, vad ska jag göra istället osv..

Sådant tycker jag verkligen är superbra!

Många hoppryttare vill ju gärna hoppa högt hela tiden, visst Thomas är den personen som höjer ganska rejält när han väl höjer.
Men vi har också mycket "teknisk" träning, muskelbyggande osv.
Han hittar alltid på något nytt!

Från det ena till det andra har jag ju tränat en hel del för Agneta också, i dressyren då.
Och där kan jag säga att man får slita arslet av sig!
Det är minsann inte till att sitta och åka med där inte.
Hade träningsvärk i magen som jag jag aldrig haft förr, dock är det enligt mig det bästa som finns!
Då känns det verkligen att man har gjort något.

Nu blev det lite skrivet om träningarna istället för om Conrad, fast det har ju ändå med honom att göra ;)

Men nu innan detta inlägg blir alldeles för långt ska jag avsluta med några bilder för att sedan sticka till stallet och pussa på min prins!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0